نکاتی برای ارائه محصولات در یک فروشگاه اینترنتی

wrong_place_wrong_time

برای اینکه فروشگاه اینترنتی شما دیده شود و بازدید کنندگان مرتبط خود را جذب کند٬ باید به نکات ظریفی در مراحل مختلف فروش توجه کنید.
در این پست قصد دارم در مورد مرحله اول٬ یعنی نحوه نمایش اطلاعات و طرز چیدن محصولات در گالری و دسته بندی ها صحبت کنم. اگر با دقت و نکته سنجی محصولاتمان را در معرض نمایش بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو قرار دهیم٬ مشتریان مرتبط بیشتری٬ فروشگاه آنلاین ما را پیدا خواهند کرد و از خرید خود خشنود خواهند بود.

  •  توضیح کاملی برای محصول بنویسید

معمولا کسانی که آنلاین خرید می کنند٬ دقیق تر و فنی تر از عموم خریداران هستند. اگر توضیح کاملی برای محصولتان وجود نداشته باشد٬ احتمال اینکه به خرید آن راغب باشند پایین می آید.

  • سوالات احتمالی را در نظر بگیرید

خودتان را جای مشتریان بگذارید. چه سوالاتی ممکن است در مورد محصول یا پروسه ی ارسال آن برایشان پیش بیاید؟ سعی کنید برای این سوالات پاسخ واضحی ارائه کرده باشید. در ضمن می توانید امکان پرسش و پاسخ آنلاین در وبسایت راه بیاندازید.

  • استفاده از تصاویر واضح

در صورت نیاز٬ چندین عکس از محصولتان در زوایای مختلف تهیه کنید. همچنین٬ سایز محصولات باید به نحوی در عکس دیده شوند. برای این کار می توانید آن را در محل استفاده نمایش دهید، به طوری که در کنار اجسام دیگر سایز آن به طور تقریبی برای بیننده مشخص شود.

KEKB_h.jpg  KEKPG_h.jpg

نحوه کاربرد وسیله نیز می تواند در عکس ها نمایش داده شود. با این کار خیلی از سوالات بازدید کننده پاسخ داده خواهد شد و خرید خود را با آگاهی بیشتری انجام می دهد.

  • عنوان مناسبی برای محصول انتخاب کنید

مهم ترین لغاتی را که فکر می کنید مشتری با جستجوی آن، به محصول شما می رسد انتخاب کنید. مثلا برای یک مجسمه تزیینی، حتما در عنوان ذکر کنید مجسمه است. به طور مثال بنویسید: “مجسمه پیکره فلزی آفرودیت”. اگر نام گذاری شما: “آفرودیت، الهه عشق” باشد، ممکن است کسانی که پی تحقیق در مورد الهه های یونانی هستند، بیشتر از کسانی که به دنبال مجسمه و لوازم دکوری می باشند به محصول شما برسند.

  • نام گذاری دسته بندی ها

شاید گاهی دسته بندی های خلاقانه و متفاوت، برای بعضی اجناس خاص جالب باشد. ولی در بیشتر مواقع آنچه مهم است، رسیدن مشتری به محصولی است که در نظر دارد. به همین منظور دسته بندی های شما می تواند بر حسب نوع، محل استفاده، جنسیت و این گونه تقسیم بندی های واضح و راهگشا انجام شود. سعی کنید دسته بندی ها و زیر دسته های آن را طوری انتخاب کنید که کمترین هم پوشانی را داشته باشند. یعنی یک محصول متعلق به یکی از دسته ها باشد و در دسته های دیگر تکرار نشود. این کار پیدا کردن محصولات را برای بیننده آسان می کند و اجناس متنوع تری نیز دیده خواهد شد.
همچنین، برای هر دسته بندی یک توضیح کوتاه بنویسید که در این قسمت چه نوع محصولاتی قرار است نمایش داده شود.
نامگذاری هوشمندانه دسته بندی ها و یک توضیح مختصر و گویا برای هر کدام، موتورهای جستجو را نیز بیشتر به سوی خود جلب می کند.

  • در شرح محصول از لغات مترادف برای نام استفاده کنید

برای مثال، در جمله ای از جاکلیدی و در جای دیگر از جاسوییچی استفاده کنید که اگر کسی به دنبال هر کدام بود، بتواند محصول مورد نظرش را پیدا کند.

  •  مشخصات بین المللی محصول را وارد کنید

در صورتی که محصولاتتان وارداتی است، حتما کد UPC یا Universal Product Code و یا ISBN برای کتاب را وارد کنید. اسم محصول را به زبان اصلی آن نیز نمایش دهید. همچنین گذاشتن لینک به سایت اصلی محصول، امکان مقایسه قیمت و دیدن مشخصات آن را برای بیننده فراهم می آورد.

  • محصولات دیگری را پیشنهاد دهید

در صفحه ی محصول، گوشه ای را به معرفی دیگر اجناس اختصاص دهید. اجناسی که کاربردی مرتبط با محصول نمایش داده شده در این صفحه دارند و یا محصولاتی که به این محصول و سبک و سیاق آن شباهت دارند. فقط به خاطر داشته باشید توجه اصلی این صفحه باید معطوف به محصول آن باشد، در غیر این صورت محصول را به مرحله خرید نمی رساند.

  • در صفحه اصلی سایت تبلیغات و پیشنهادهای جذابی ارائه دهید

صفحه اصلی سایت، ویترین فروشگاه شما و جایی برای جذب مشتری است. سعی کنید این صفحه را تازه نگه دارید. با معرفی محصولات و برندها، پیشنهاد های فصلی، تخفیف به مناسبت های مختلف و هرچه فکر می کنید این صفحه را پویا نگه می دارد. این صفحه نشان می دهد فروشگاه شما زنده است و مشتریان را ترغیب می کند برای سرگرمی هم که شده هر از گاهی به آن سر بزنند.

  • درباره فروشگاه

این توضیح ممکن است یک پاراگراف یا یک صفحه باشد. هدفتان از ایجاد فروشگاه و اینکه منتظر چه مخاطبی هستید، موضوع این قسمت است . خلاقیت شما در معرفی خودتان، می تواند وب سایت شما را از بقیه فروشگاه ها متمایز سازد.

عکاس٬ مسئول محتوای سایت و گرافیست واحد فنی ورچین و همچنین مسئول تحقیق و توسعه برای پروژه های جدید.