استفاده از ویژگی‌های پیش‌فرض مجنتو یا ایجاد ویژگی‌های جدید؟

Spec Like a Pro

هنگام خرید از فروشگاه‌های اینترنتی، کاربران محصول مورد نظر خود را جستجو و گاهی آن را با محصولات مشابه‌ مقایسه می‌کنند. مدیران محتوا باید شرایطی را فراهم آورند تا نتیجه‌ی این جستجو و مقایسه، دقیق‌تر و روند انتخاب و تصمیم‌گیری خرید محصول آسان‌تر شود. انجام این کار خیلی پیچیده نیست، باید بدانید چگونه مجموعه ویژگی‌های محصولات را مدیریت کنید.

در ادامه‌ی این مطلب قصد دارم به بررسی تفاوت بین ایجاد یک مجموعه ویژگی جدید و استفاده از مجموعه ویژگی‌های پیش‌فرض در مجنتو بپردازم.

ویژگی محصول به نوعی صفت آن محسوب می‌شود. با کنار هم قرار دادن این ویژگی‌ها می‌توانید یک محصول را به کاربر معرفی کنید. وقتی این ویژگی‌ها را در یک مجموعه قرار می‌دهید و یک اسم مرتبط برای آن انتخاب می‌کنید مجموعه ویژگی‌ها ایجاد می‌شود.

یکی از مراحلی که در مجنتو قبل از بارگذاری محصولات انجام می‌دهیم مشخص کردن مجموعه ویژگی‌های آنها است. برای این کار دو راه وجود دارد، از مجموعه ویژگی‌های پیش فرض در مجنتو استفاده کنیم یا بر‌‌حسب خصوصیات محصول، ویژگی‌های آن را در یک مجموعه جدید تعریف کنیم.  بعضی ویژگی‌های کلیدی در مجموعه ویژگی‌های پیش فرض وجود دارند مثل رنگ و سایز. شاید ترجیح دهید برای سرعت بخشیدن به کارتان از همان مجموعه‌ی پیش‌فرض استفاده کنید، اما توصیه‌ی من به شما این است که برای محصولات‌ خود یک مجموعه ویژگی جدید ایجاد کنید.

defult

برای درک بهتر این تفاوت موضوع یک مثال می‌زنم، در نظر بگیرید که می‌خواهید اطلاعات مجموعه‌ای از عینک‌ها را در فروشگاه بارگذاری کنید. ممکن است بعضی از ویژگی‌های بارز یک عینک مثل کد کالا و کشور سازنده‌ی آن در مجموعه ویژگی‌های پیش‌فرض وجود داشته باشد، ولی اگر بخواهید ویژگی‌های دیگر محصول مثل جنس فریم، رنگ فریم، رنگ دسته، شکل فریم، برند و غیره را به بازدیدکننده معرفی کنید از آنجایی که این ویژگی در پیش‌فرض تعریف نشده، باید خودتان آن را ایجاد کنید.

پس به جای اینکه این ویژگی‌ها را در مجموعه پیش‌فرض تعریف کنید، بهتر است که یک مجموعه ویژگی جدید برای محصول خود ایجاد کنید و تمام ویژگی‌های مربوط به عینک را در آن بگنجانید. به این ترتیب عینک‌های شما یک مجموعه ویژگی مخصوص به خودشان دارند که هنگام افزودن محصول جدید و انتخاب مجموعه ویژگی می‌توانید از آن استفاده کنید.

glasses

اگر این روند را ادامه بدهید از این به بعد تمام محصولات فروشگاه شما دارای مجموعه ویژگی‌های مخصوص به خودشان می‌شوند و هنگام بارگذاری محصولات فقط ورودی مربوط به همان محصول که شما مجموعه ویژگی آن را انتخاب کرده‌اید برای درج اطلاعات ظاهر می‌شوند. این در حالی است که اگر ویژگی‌های هر محصولی که در پیش‌فرض نبود را، در همانجا اضافه می‌کردید در زمان بارگذاری محصول اطلاعات مربوط به ورودی‌های دیگر که در مجموعه پیش‌فرض موجود هستند در صفحه شما ظاهر می‌شد. با اینکه شما می‌توانید اطلاعات این ورودی‌ها را وارد نکنید ولی آنها باعث می‌شوند صفحه‌ی درج اطلاعات محصول شما از ورودی‌های غیرضروری که به محصول شما مربوط نیست انباشته بشود. همین امر ممکن است باعث شود در هنگام وارد کردن اطلاعات محصول موجب سردرگمی بشوید.

از مزیت‌های دیگر این کار این است که هر کدام از ویژگی‌هایی که برای محصول‌تان ایجاد کرده‌اید در بخش جستجوی پیشرفته اضافه می‌شود و هر چقدر شما این ویژگی‌ها را با دقت بیشتری تعریف و ایجاد کنید، مقایسه بین دو محصول هم دقیق‌تر انجام می‌گیرد.

فقط کافی است زمان کافی صرف کنید و یک مجموعه ویژگی برای کالاهای‌تان بسازید که نتیجه‌ی آن رضایت مشتری، بازدید بیشتر و چه بسا خرید بیشتر از فروشگاه است.

مسئول محتوای سایت و همچنین مسئول آموزش بخش مدیریت مجنتو