کدام نسخه‌ی مجنتو برای شما مناسب‌تر است؟

building_back_and_front

یکی از چالش‌های مهم مشتریان سارینا، انتخاب بین نسخه‌ی عمومی و سازمانی مجنتو است. ما در حین جلسات بررسیِ درخواست مشتریان اغلب با این سوالات مواجه می‌شویم:
«آیا نسخه‌ی عمومی مجنتو (Magento Community) می‌تواند پاسخگوی کلیه‌ی نیازهای فعلی و آتی ما باشد؟» «چه امکاناتی در نسخه‌ی سازمانی مجنتو (Magento Enterprise) وجود دارد که در نسخه‌ی عمومی وجود ندارد؟» «خدمات سارینا روی کدام نسخه از مجنتو ارائه می‌شود؟» «آیا امکان انتقال از نسخه‌ی عمومی به نسخه‌ی سازمانی وجود دارد؟»
در ادامه به بررسی وجوه تمایز نسخه‌ی سازمانی و عمومی مجنتو و همچنین نقش سارینا به عنوان ارائه کنند‌ه‌ی خدمات تخصصی مجنتو می‌پردازم.

به‌طور کلی نسخه‌ی سازمانی مجنتو، راهکاری است برای کسب و کارهای بزرگ و در حال توسعه که به‌دنبال ورود به بازار تجارت الکترونیک با نیازهای خاص خود هستند. نسخه‌ی عمومی مجنتو اغلب توسط توسعه‌دهندگان وب مورد استفاده قرار می‌گیرد و این امکان را در اختیار برنامه‌نویسان وب قرار می‌دهد تا تجارت الکترونیک را متناسب با نیازهای کسب و کارهای کوچک و بزرگ راه‌اندازی کنند.

    شاخص‌ترین ویژگی‌های نسخه‌ی سازمانی شامل موارد زیر است:

  • انعطاف‌پذیری در خلق تجربه‌ی کاربری منحصربفرد برای مشتریان و ایجاد راهکارهای مروج فروش
  • امکان استفاده از ابزارهای افزایش وفاداری مشتریان
  • اختصاصی‌سازی سایت برای معرفی محصولات و مشتریان خاص
  • امکان تعریف جریان‌های کاری در بخش مدیریت
  • امنیت و کارایی به منظور انجام تراکنش‌های بانکی بر اساس برداشت از حساب اعتباری مشتریان (که متاسفانه هنوز در ایران زیرساخت آن وجود ندارد)
  • قابلیت توسعه‌ روی نسخه موبایل و توسعه‌ی سریع اپلیکیشن‌ها
  • ارائه‌ی خدمات پشتیبانی، آموزش و مشاوره‌ با پرداخت هزینه‌ی سالیانه حدود ۱۲ هزار دلار
    برخی از ویژگی‌های نسخه‌ی عمومی مجنتو شامل موارد زیر است:

  • امکان دانلود رایگان آخرین نسخه‌‌ی مجنتو به عنوان یک پلتفرم متن باز
  • دسترسی به هزاران ماژول رایگان و غیر رایگان
  • مستندات جامع فنی برای ماژول‌ها و استفاده از APIها
  • امکان برقراری ارتباط با اجتماع بزرگ برنامه‌نویسان مجنتو

نسخه‌ی عمومی مجنتو راهکاری مناسب برای کسب و کارهایی است که در بازار سنتی دارای سابقه و تجربه هستند و می‌خواهند به بازار تجارت الکترونیک وارد شوند یا در ابتدای راه هستند و با ایده‌ی تجاری قوی و انگیزه و توان عملیاتی بالا به دنبال کسب سهم بازار تجارت الکترونیک هستند یا روی سایر پلتفرم‌ها راه‌اندازی شده‌اند و در نظر دارند به پلتفرم مجنتو مهاجرت کنند.

بررسی ویژگی‌های نسخه‌ی عمومی و سازمانی مجنتو نشان می‌دهد هزینه‌های راه‌اندازی به همراه خدمات پشتیبانی و مشاوره بارزترین وجوه تمایز این دو نسخه است. اما بخش عمده‌ی ویژگی‌هایی که در حوزه‌ی عملکرد و کارایی نسخه‌ی سازمانی هستند با نصب ماژول‌های مختلف بر روی نسخه‌ی عمومی قابل ارائه هستند.

ما تلاش می‌کنیم نیاز مشتریان خود را از خرید نسخه‌ی سازمانی مرتفع کنیم. به همین دلیل روی جامعیت خدمات تاکید داریم. خدماتی از جمله پیکربندی سرور و راه‌اندازی مجنتوی ‌فارسی، طراحی اختصاصی قالب گرافیکی، توسعه ماژول‌های اختصاصی، تولید محتوا به منظور فروش محصولات، بهینه‌سازی نتایج در موتورهای جستجو، دیجیتال مارکتینگ، پشتبانی در سطوح مختلف، آموزش راهبری و کاربری مجنتو، ارائه‌ی راهکارهای مشاوره‌ای به منظور توسعه‌ی بازار در حوزه‌ی تجارت الکترونیک و …

هر چند خدمات سارینا روی هر دو نسخه‌ی عمومی و سازمانی مجنتو ارائه می‌شود، اما تجربه‌ی ما پس از هفت سال کار با مجنتو به ما این اطمینان را می‌دهد که به مشتریان خود توصیه کنیم از نسخه‌ی عمومی مجنتو برای ورود به بازار تجارت الکترونیک استفاده کنند. بااین حال هر زمان نیاز به انتقال به نسخه‌ی سازمانی احساس شود ما اینکار را انجام می‌دهیم.

از شهریور سال ۸۱ فعالیت حرفه ای خود را در زمینه‌ی طراحی وب شروع کرد و در ادامه به عنوان مدیرعامل دو شرکت نرم افزاری حدود ۱۰۰ وب سایت بزرگ و کوچک را راه‌اندازی کرده است که تعدادی از آنها پروژه‌های ملی بوده‌اند. او مدیر عامل سارینا است.